Alle cadeautjes zijn ook weg !

18 september 2020 - Breda, Nederland

Woensdagavond zitten pa en ik te genieten van weer een fijne dag. Nog gauw even een foto maken van de zonsondergang.

20200916_191819

Opeens wordt er gebonkt op de deur en daar zijn Nikki en Robin. Wat een leuke verrassing! Dat was echter van korte duur, want toen Jessica binnenkwam, was de prachtige zonsondergang veranderd in een grote donkere wolk die boven haar hoofd hing. Dank zij deze blog wist zij waar we waren en was meteen in de auto gestapt om ons het vervelende nieuws persoonlijk te vertellen. Er was ingebroken, de deur stond wagenwijd open en verschillende zaken waren er weg. De TV, mijn nieuwe Nikes Air Force One,  de Dyson stofzuiger en ...... Alle cadeautjes waren weg ! Omdat ik volgende week 60 word, had ze 60 cadeautjes gekocht en deze op de kast uitgestald. Allemaal verdwenen. Radeloos liep Jessica naar buiten en naar binnen om te bedenken wat ze nu moest doen. Tranen schoten in haar ogen toen de politie kwam. Al dat werk was voor niets geweest. Pa en ik hebben haar gerustgesteld en het werd toch nog een beetje een gezeliige avond. 's-Nachts hebben we slecht geslapen. Constant met je gedachten bij de inbraak en het gevoel om de donderdag al naar huis te gaan werd steeds sterker. We moesten nog drie plaatsen aandoen om onze smokkelreis af te maken. Het enthousiasme wat er eerst wel was, was nu ver te zoeken. Heel de dag denk je na over waarom en hoe nu verder. Wat moeten we allemaal regelen. Onze eerste stop was Strijbeek. Bij het Smokkelaartje was een leuke wandeltocht van 8 km uitgezet, maar de zin om deze te lopen was ver te zoeken. Wel even een lekker bakkie met wat lekkers.

smokkelaartje 1

smokkelaartje 2

NU we toch dicht bij Breda waren, hebben we extra uitje ingelast. Even een TV gaan smokkelen. Wij naar de winkel waar we de vorige TV hebben gekocht en ongeveer dezelfde besteld. Alleen een klein beetje groter. Op vrijdag wordt het afgeleverd. Door naar Tilburg. Onderweg lunchen bij Van der Valk. Wat is dat mooi geworden zeg!

van de valk

In Tilburg was de opdracht om op het hoofdkantoor van Camperstop een speciale envelop met smokkelitems in de brievenbus te stoppen. Veel zat er niet in de envelop, een suikerzakje, bloemenzaadjes een een dopje van een flesje gin. De envelop is afgeleverd. Ik verwacht geen extra punten.

smokkelenvelop 1

smokkelenvelop 2

Als laatste reden we naar Slot Loevestein. Hier moest in in centimeters aangeven hoelang de eerste brug was! Met een liniaaltje van 15 cm heb ik gemeten. Kwam aan 3525 cm.

muiderslot 2

Zo onze opdracht zat erop. De laatste camping hebben we laten schieten. Naar huis om de schade te bekijken. Daar was een grote verrassing. Jessica had alles op alles gezet om toch nog de verrassing klaar te krijgen. Zier hier het resultaat!

60 -160-2

60-3

Zo ontzettend leuk en lief! Zoveel moeite, tijd en energie! Ontzettend bedankt Jessie. Ik word nu heel de dag geconfronteerd met cadeautjes en ik mag er alleen maar naar kijken. De camper is inmiddels leeg en straks ga ik hem terugbrengen. Ik kijk terug op een hele leuke, leerzame en gezellige reis. Een hele ervaring met jammer genoeg een vervelend einde, wat weer deels wegegenomen is door de fantastische verrassing.

1. Hanny Roelen:
    19 september 2020
    Niet gaan nagelbijten, rustig nog een paar nachtjes slapen, en dan netjes uitpakken en niet de verpakking eraf scheuren😁
    En een herdershond bij de voordeur als uitsmijter....