Gootspoken en tompoucen

30 augustus 2020 - Ermelo, Nederland

Na een week van voorbereidingen, zijn we vandaag eindelijk vertrokken. Eerst even afscheid nemen bij Myriam en Jessica en daarna kan onze wereldreis beginnen.

OP het programma staan Rome, Bern en Austerlitz. Vol goede moed vertrekken we uit Prinsenbeek alwaar de A16 door werkzaamheden was afgesloten.  Geen probleem, rijden we gewoon even terug. Fikse regenbuien vergezellen ons naar Gelderland. Je zult het niet geloven, maar de weg is precies hetzelfde als gisteren. Het startpunt Rome ligt zo'n 5 kilometer van Stam campers vandaan. De eerste opdracht konden we niet uitvoeren, daar we van een andere kant kwamen aangereden. Dus dat wordt zoals bij twee voor twaalf: Dat zoeken we op!

Onze volgende stop is Bern. Prachtig landschap en mooie weggetjes. Even een fotootje en dan weer doorrijden. Ook de opdracht die we hier moeten vervullen, bewaren we voor later. Het maken van een limerick. Op naar Zaltbommel voor de laatste opdracht van vandaag. Op welk adres vind je een gootspook? Wij op pad met de rolstoel en al gauw zagen we Casper aan de goot hangen. Als beloning lekkere koffie met appeltaart.  Op onze weg naar de eerste camping komen we langs Austerlitz. Even een fotootje en weer door.

Na een hele leuke dag komen we op onze eerste camping aan. Camping de Paalberg. Hele gezellige mensen en een mooie plek om te staan. Als cadeautje kregen we tompoucen mee. Camper neergezet en nu lekker de Tour kijken. Nee dus, de schotel doet het niet. In de omschrijving staat: als het slecht weer is kan het zijn dat de tv het niet doet. Dan maar lekker een portje en gaan dineren in het restaurant  La Foresta.

1. Monique:
    30 augustus 2020
    Ja het weer zit inderdaad niet mee. Maar het gaat droger worden. Heerlijk uit eten en dan straks het kaas plankje zo te zien. Trusten voor straks.
  2. Monique Barniet:
    30 augustus 2020
    Leuke eerste dag Hansie en Jan!! En super leuke foto's. Het weer wordt beter dus dan nog meer genieten. Ben benieuwd naar morgen!
  3. Hanny Roelen:
    30 augustus 2020
    Echte globetrotters en dat in 1 dag.....s6 met de wegopbtekeingen etc, je rijdt gewoon wat meer toeristische kilometers😋
  4. Jessica:
    30 augustus 2020
    Al een leuke dag achter de rug. Jammer dat de tv het niet doet. Morgen beter misschien. Alvast weltrusten xxx
  5. Myriam van Driel:
    31 augustus 2020
    Mooi verhaal hoor, en leuke foto's ,ben benieuwd naar het volgende verslag!