Denkend aan Holland

31 augustus 2020 - Slootdorp, Nederland

Na een heerlijk diner op camping de Paalberg zijn we de avond puzzelend doorgekomen. Samen met een biertje en sky radio was dat heel gezellig. Onze eerste nacht slapen in de camper was een ramp. Pa is bijna uit bed gevallen en daarom is hij dwars gaan liggen. Deed hij dat al niet vaker?  Verder is de ruimte voor hem wat klein.  Hij kan zijn kont niet keren. Dus enigszins vermoeid begon deze dag.
Op het program staan Frankrijk, Nederland en Zurich. Tussendoor maken we een uitstapje naar Workum om een boottochtje a la Janny van der Heijden en Andre van Duin te maken.

Wederom een prachtige route. Wat is Nederland schoon! En dan bedoel ik dus het plaatsje. Ik wil daar wonen! Ook Zurich was heel erg gaaf. Je wil niet weten hoeveel campers er daar langs komen op een dag. Hier moesten we een creatieve leuke gekke foto maken.

Het hoogtepunt was toch wel Workum. Eerst met de boot een route varen met een lekker picknicmandje. We kregen even het gevoel van Janny en Andre. Ook het Jopie Huisman museum was leuk om te zien. Van Friesland op naar Noord Holland om te overnachten op de camping Het bos roept. Indrukwekkend was de afsluitdijk. 32,5 kilometer lang!