TV tas

4 september 2020 - Uithuizermeeden, Nederland

Vandaan gaan we weer naar het vaste land. De zon schijnt en we verlaten de camping om nog even te toeren op Texel. Tijdens de overtocht vraagt pa zich af wat de namen zijn van de andere waddeneilanden. Daar was een ezelsbruggetje voor. Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schoermonnikoog. Via de afsluitdijk naar de enige provincie waar we beide nog nooit zijn geweest: Groningen! Als eerste gaan we naar Bombay.

Bombay

De volgende opdracht ligt in de geboorteplaats van Abel Tasman, die geboren is in Lutjegast. Daar is een kunstwerk geplaatst met de naam De Baak. Uit hoeveel stenen bestaat die kunstwerk?

De Baak

Via de Facebookgroep werd Noordpolderzijl aanbevolen om te gaan bezichtingen. Een hele mooie plek met uitzicht over de Waddenzee.

Noordpolderzijl

Niet ver hier vandaan bevindt zich onze camping: Lentemaheerd. Pa had het idee dat het heel rustig zou zijn, maar alles was vol! Maar goed dat we gereserveerd hadden. Hier slapen we twee nachten. Wederom een lekker biertje en 's-avonds eindelijk weer een voetbalwedstrijd van het Nederlands Elftal. Zij moeten tegen de spelers uit Polen en laat dat nu net onze eerste bestemming van morgen zijn.

BiertjeCamping Lentemaheerd

1. Nikki:
    4 september 2020
    Gelukkig is het weer goed weer en maar goed dat jullie gereserveerd hadden.
  2. Myriam van Driel:
    Gezellig druk daar hoor.