Veenhuizen

6 september 2020 - Bakkeveen, Nederland

Ik had nog nooit van Veenhuizen gehoord, maar Pa kon wel het een en ander er over vertellen. Een gevangenis en tijdens de oorlog bezet door de Duitsers. Vandaag de dag is het een museum, waar je onder andere het ontstaan van het gebouw, het gebruik daarvan en allerlei zaken die je in de gevangenis tegenkomt, kunt zien. Bij het uitvoeren van onze wereldreis werd hier iets over verteld en nu we toch in de buurt waren maakte we daar gelijk gebruik van.

veenhuizen 6veenhuizen 3veenhuizen 4veenhuizen 1veenhuizen 2veenhuizen 5

Onze dag begon heel erg nat. Zo nat dat het wegrijden met de camper enige moeite gaf. Ik was dan ook heel blij dat we weer klinkers onder de camper hadden. Vandaag staan Amerika, Petersburg en Moskou op het menu. Net voor Amerika ligt het plaatsje Roden. Er staat een hier een standbeeld van Ot en Sien, wat door ons voorzien moet worden van een kledingstuk. Ook hier kunnen we weer punten mee halen. Eerst koffie met gebak en daarna aan de slag. Toen we terugkwamen bij de camper bleek dat onze deur helemaal openstond. Ik was zo bezig geweest met het pakken van de rolstoel en de zorgen voor pa, dat ik de voordeur helemaal vergeten was. Gelukkig was alles er nog, maar we waren toch wel geschrokken.

Ot en Sien 1Ot en Sien 2

Het landschap onderweg is schitterend. We hebben alle plaatsen gevonden en gefotografeerd, maar iets leuks erover vertellen kan helaas niet.

MoskouPetersburgAmerika

Na het bezoek aan het museum in Veenhuizen, zijn we doorgereden naar onze overnachtingsplaats in Bakkeveen (FR). Camping De Waldsang. Hier kreeg ik een mooie fietsroute van 14 km, die we meteen maar even hebben gedaan. Prachtige omgeveing met meren, heide en bossen. Ondanks de regen was het een super rit.

fietstocht 3fietstocht 2fietstocht 1fietstocht 5fietstocht 4

1. Nikki:
    Leuke foto’sss!!! 😍😍
  2. Hans van Wanrooij:
    Thanks !
  3. Jessica:
    6 september 2020
    Bij ons was er heel de dag zon. Jammer zeg die regen. Jullie staan er wel leuk op met Ot en Sien. Oja en Robin krijgt geen mailtjes binnen van jullie reisverhalen 🙄
  4. Hans van Wanrooij:
    6 september 2020
    Ja het noorden was aan de beurt met al die regen. IK heb het adres [email protected], klopt dat?
  5. Myriam van Driel:
    6 september 2020
    Gelukkig niks gestolen uit de camper!
    Leuke foto's hoor
  6. Hans van Wanrooij:
    6 september 2020
    Inderdaad. Pa zijn telefoon lag open en bloot. Verder twee laptops in een kastje. Echt zo'n raar gezicht om een open deur te zien
  7. Hanny Roelen:
    6 september 2020
    In Friesland kun je je deur nog open laten😅. Gelukkig niets weg.
    Ondanks de regen toch mooie fotoos hoor. Leuk om Moskou 2 op de wegbewijzering te zien. Hebben ze daar ook kerken met van die tulpdaken? 😉
    Veel plezier morgen!